5 nasvetov za prijetno kolesarjenje

Prijetno kolesarjenje

Vsi vemo, da ima kolesarjenje mnogo pozitivnih učinkov na telo in splošno počutje. Je eden izmed športov, ki najmanj obremenjujejo sklepe, zato ga priporočamo vsem starostnim skupinam in tudi vsem, ki imate težave s sklepi. Z rednim kolesarjenjem boste okrepili tudi mišice in pozitivno vplivali na delovanje srčno-žilnega sistema.

Za vzdrževanje dobrega zdravja je treba redno kolesariti, vsaj 3- do 5-krat na teden, kar pomeni, da je potrebna določena mera vztrajnosti. Pri tem je pomembno, da so kolesarske izkušnje pozitivne, na kar pa lahko vpliva mnogo dejavnikov. In kako kar najbolje poskrbeti za prijetne kolesarske užitke?

1. Izbira kolesa vpliva na udobje med kolesarjenjem

Kolesarjenje je čudovit šport, vendar le pod pogojem, da imate ustrezno kolesarsko opremo. Kakovostna oprema sicer ni nujna, vsekakor pa pomembno pripomore k dodatnemu udobju na kolesarskih potepanjih.

Že izbira kolesa je lahko ključnega pomena. Prvi pogoj je, da imate kolo primerne velikosti, ki vam bo nudilo osnovno udobje. Če se boste pogosteje vozili po asfaltnih cestah, je vsekakor bolje, da izbirate kolesa z ožjimi zračnicami (cestno kolo), medtem ko vam bo na brezpotjih najbolje služilo treking ali gorsko kolo.

Cestno kolo Giant TCR Advanced 2 King of Mountain

Cestno kolo Giant TCR Advanced 2 King of Mountain (Extreme Vital).

Če bo imelo vaše kolo več prestav, se boste zagotovo lažje spopadali z večjimi nakloni, pri tem pa ne boste čutili večje utrujenosti. Na kolesu je pomemben dejavnik tudi oblika oziroma trdota sedeža, ki močno vpliva na kolesarske užitke.

2. Ostala kolesarska oprema za dodatno zadovoljstvo

Ko je govora o udobju, ostala kolesarska oprema ni nič kaj manj pomembna od samega kolesa. Udobne hlače, ki se bodo najbolje prilegale vašemu telesu in hkrati sedežu, so pomemben dejavnik, ki pripomore k temu, da boste v kolesarjenju vztrajali in uživali. Priskrbite si še kakovostno čelado, ki bo učinkovito poskrbela za varnost glave.

Obstajajo tudi posebni kolesarski čevlji, ki se vpnejo v pedala in so namenjeni izključno kolesarjenju. Z njimi boste veliko bolje poganjali, zaradi česar bo kolesarjenje učinkovitejše. Pri njihovi izbiri bodite pozorni, da bodo dovolj udobni in zračni.

3. Hrana in pijača za dovolj kolesarske energije

Podobno kot pri ostalih športnih aktivnostih tudi pri kolesarjenju porabimo določeno energijo, ki jo moramo nadomestiti, če ne želimo, da kolesarjenje postane prava nočna mora. Že pred aktivnostjo je priporočljivo pojesti manjši obrok v obliki ogljikovih hidratov, če pa se odpravljate na daljši izlet, je potrebno poskrbeti za vnos hranil tudi med aktivnostjo. Priporočamo banane, suho sadje in različne energijske ploščice iz žitaric in sadja.

Energijska ploščica z okusom čokolade - Science in Sport

Energijska ploščica z okusom čokolade – Science in Sport (Extreme Vital).

Bolj kot hrano pa je med kolesarjenjem potrebno nadomeščati izgubljeno tekočino in elektrolite. Posledice pomanjkanja elektrolitov občutimo v obliki mišičnih krčev, ki so lahko zelo neprijetni. Če gre za krajše kolesarske izlete, je dovolj, da s seboj vzamete vodo. Če se odpravljate na daljši kolesarski izlet, pa nikakor ne pozabite še na izotonične napitke, ki bodo poskrbeli za elektrolitsko ravnovesje.

4. Z dobro telesno pripravo bo kolesarjenje večji užitek

Premagovanje kolesarskih naporov bo zagotovo veliko lažje, če poskrbite za dobro telesno pripravo, užitki pri kolesarjenju pa bodo zato toliko večji. Z dobro telesno pripravljenostjo se namreč lahko podate tudi na zahtevnejše kolesarke vzpone, ki vam bi sicer ostali nepoznani.

5. Prijetna družba za kolesarske užitke kjerkoli in kadarkoli

Kolesarjenje je zagotovo bolj zabavno, ko ste v družbi ljudi, s katerimi uživate. Prijetna družba predstavlja dodatno motivacijo, da se odpravite na kolo – tudi takrat, ko sto utrujeni, in ne glede na to, kam se odpravljate.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja