Težave z napihnjenostjo: kako jih rešiti?

Težave z napihnjenostjo

Ljudje se redno soočamo s težavami zaradi napihnjenosti trebuha. Navadno gre za napihnjenost, katere razlog tiči v določenih zaužitih živilih ali pa zgolj za preveč zajetega zraka pri hranjenju oziroma pitju. Plini, ki se tvorijo v črevesju, sami po sebi niso nevarni, nam pa vzbujajo neprijeten občutek.

Tudi pogled na napihnjen trebuh ni nič kaj zabaven. Plini, ki se v črevesju nabirajo zaradi prehrane, so posledica ali rezultat njene razgradnje, s katero se ukvarjajo črevesne bakterije. Preverite, zakaj lahko pride do napihnjenosti in kako se je znebiti.

Zakaj pride do napihnjenosti?

Zoprn občutek, da je v našem trebuhu veliko plinov, pa tudi sama napihnjenost nas spravlja v zadrego, hkrati pa se ne počutimo dobro, saj lahko pride do občasnih krčev. Do napihnjenosti pride največkrat zaradi hrane, ki jo uživamo in jo bakterije v črevesu predelajo, pri čemer nastanejo različni plini.

Zakaj smo napihnjeni?

Do napihnjenosti pride zaradi plinov, ki jih v telesu proizvaja zaužita hrana.

Za težave z vetrovi lahko okrivimo laktozo, ki se nahaja v mleku in določenih mlečnih izdelkih. Krivec za vetrove sta lahko tudi gluten in žveplo, ki ga najdemo v zeleni zelenjavi (ohrovt, brokoli, zelje). Znano pa je, da ima veliko ljudi preglavice z vetrovi in napenjanjem po uživanju jajc in stročnic.

Kako se znebiti napihnjenosti?

Pri omenjenih težavah ne gre zgolj za vrsto živil, ki jih vnesemo v telo, pač pa tudi za način, na katerega to počnemo. Če smo pri hranjenju nestrpni, hitri in veliko govorimo, to pomeni, da s hrano pogoltnemo še veliko zraka, kar v črevesju povzroči občutek tiščanja.

Prav zato je pomembno, da se med obroki ne govori in da se jé počasi. Tudi obilnejši obroki so lahko krivec za napenjanje in vetrove, zato jejmo večkrat in po malo. Če pride do napihnjenosti, lahko to rešujemo s kozarcem mlačne vode ali čaja.

Kaj jesti?

Najprej je seveda pomembno, da ugotovimo, po kateri hrani nas napenja in s katero nimamo težav. To storimo na način, da vodimo dnevnik prehrane in vpisujemo dneve in ure, ko smo imeli težave z napihnjenostjo. Po nekem času lahko opazimo vzorec, ki nam bo povedal, katerim živilom se raje izogibajmo.

Jejmo polnozrnata živila in zelenjavo, bogato z vlakninami, pri čemer pa se izogibajmo tisti, ki povzroča napihnjenost. Zelo dobrodošel bo avokado, pa tudi ribe, ki zelo malo časa obremenjujejo naš prebavni sistem in hitro zapustijo želodec.

Ne pozabimo na gibanje

Redna telesna vadba ali vsaj hoja poskrbi za to, da je naš prebavni sistem v pogonu in nima časa postati len. Na ta način tudi ni časa za nastajanje oziroma zadrževanje plinov in napihnjenosti trebuha. Obenem se poveča poraba kalorij, izboljšata se moč srca in splošna telesna kondicija.

Nekaj nasvetov proti napihnjenosti

Vemo, da do napihnjenosti pride tudi zato, ker zrak zaužijemo med hranjenjem ali pitjem pijače. Prav zato se v prvi vrsti izognimo pitju po slamici, saj na ta način vase potegnemo precej zraka. Tudi žvečenje žvečilke ima podoben učinek. Zmanjšajmo vnos soli, hrano pa raje začinimo s svežim peteršiljem ali baziliko.

Ne jejmo v stoje ali med hojo. Za hranjenje si vzemimo čas in ne hlastajmo med grižljaji. Da bo prebava bolj gladko tekla, jejmo kuhano hrano. Pijmo dovolj vode, saj ob pomanjkanju le-te telo namerno zadržuje vodo v sebi, kar povzroča tudi napihnjenost. Izognimo se beli moki oziroma izdelkom iz nje. Tudi pitje piva ima svojo ceno.