Gorsko kolesarjenje – nasveti za začetnike

Gorsko kolesarjenje terja precej več napora kot kolesarjenje po cesti ali ravnih poteh, prav tako pa velja za bolj tveganega. Če vas mika, da bi se s kolesom podali na kakšno vzpetino, na katero ne vodi asfaltirana pot, ter se nato spustili z nje, potrebujete za začetek kar dobro formo, poleg tega pa ni nikoli odveč upoštevanje nasvetov za varno in prijetno gorsko kolesarjenje.

1. Poskrbite za primerno opremo! Za gorsko kolesarjenje ne potrebujete zgolj primernega kolesa, temveč tudi osebno opremo, predvsem kakovostno čelado, rokavice in čevlje za gorsko kolesarjenje. Tudi oblačila, ki vas bodo ob morebitnem padcu dobro ščitila niso odveč – poskrbite vsaj za dolgo majico in hlače, če ne že za oblačila iz materialov, ki se ne trgajo in imajo že dodatno zaščitene izpostavljene dele telesa.

2. Če ste začetnik, izberite gorsko kolo, ki ima zgolj sprednje vzmetenje. Vilice naj omogočajo možnost, da jih zaklenete oziroma fiksirate. Tako boste lažje kolesarili po ravnem ali na vzponih.

Sprednje vzmetenje

Za začetnike gorskega kolesarjenja je priporočljivo sprednje vzmetenje.

3. Pred vožnjo vedno preverite, da je kolo povsem izpravno. V kolesih naj bo primeren tlak, veriga naj teče kot po maslu, zavore morajo biti popolne.

4. Pravilno nastavite višino sedeža – ta naj bo v zgornji višini kolkov.

5. Naučite se hitro, pravočasno in dobro prestavljati. Predolgo vztrajanje v prestavi oziroma prepozno menjanje prestave vas lahko prehitro izčrpa ali celo prisili, da se ustavite.

6. Gorsko kolesarjenje se ne prične z vožnjo kolesa na najvišji in najbolj zahteven hrib v vaši okolici. Zahtevne, strme steze s koreninami in množico zavojev so primerne za najboljše, ne za začetnike. Najprej se lotite vožnje navkreber po manj strmih poteh, namenjenih sprehajalcem in manj zahtevnim pohodnikom.

7. Vedno imejte pri sebi tekočino, prav tako pa majhen komplet z orodjem za kolo in majhno prvo pomoč. Ne pozabite na telefon!

8. V zavoje zapeljite po zunanji strani, izogibajte se grbinam. Vožnja naj bo čim bolj gladka. V zavojih se nagnite nekoliko naprej in prenehajte poganjati pedale, ko je zunanji pedal najnižje in notranji povsem dvignjen. Zadnjico nekoliko pridvignite s sedeža, da lahko zavoj nadzorujete tudi z boki.

9. Pri vzpenjanju se nagnite naprej, da bo prednje kolo dobro v stiku s podlago, a ne dvigujte zadnjice s sedeža, saj je pogon na zadnjem kolesu, kjer je ravno tako potrebno dobro trenje.

10. Pri spustih je potrebno poskrbeti, da bo težišče na zadnjem delu kolesa, zato je najbolje stati na pedalih tako, da se lahko kolo med vašimi stegni in pod zadnjico giba. Pedala imejte v skoraj vodoravnem položaju – dominantna noga naj bo rahlo višje.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja